Sunday 27 January 2013

gaji oh gaji !!

Assalamualaikum w.b.t

harini saya tak tahu nak wat ape,,,setelah 3 hari berturut2 keluar jejalan,,,sebab gaji da masuk kan,,,hahahaha,,,3 bulan berpuasa tak beli pape sgt sebab gaji lambat masuk,,,then ble gaji masuk bulan 1 untuk 3 bulan pnye ape lagi kte balun la habes-habesan,,,tapi kte jnis tidak la boros sangat,,,aceewaahhh,,,puji diri sendiri puleekkk,,,

tapi memule tu kte da bahagikan da untuk papa,,mama,,adik2 n kereta,,,hehehe,,,haruslah ade perancangan beb,,,kalau x de perancangan mmg x tau da nak salur duit tu kemana,,,alhamdulillah syukur gaji 3 bulan bekerja ni cukup la untuk dibahagi2 kan,,,rm1k untuk papa,,rm1k untuk mama,,rm100 untuk adik2 setiap sorang*adik ckit2 je toksah bebanyak*

tapi gaji yang saya dapat ni tak termasuk bonus bln 12 n bulan 1,,,jadi tnggu lah lagi rm1k untuk dimasukkan kedalam akaun saya,,,masyyyuuukkk tuhhh,,,,insyaAllah la masuk,,,kalau x masuk mmg hentam habesan la management tempat keje saya tu,,,nak tau bape gaji saya???eh mana bole gtau,,,rahsia ok,,,hahaha

perbelanjaan yang saya buat takde la banyak sangat*konon la tu*,,,hehehe,,,ade la ckit2 bnyak,,,tudung tu mmg wajib la saya beli,,,poreva tudung bawal,,,me love it veghi muchto <3,,,saya ada beli tudung Aidijuma Checker Small ,,,oh ni saya beli direct kat kedai die dekat One Borneo,,,memang sgt bez la jugak tudung ni,,,harga pon bez jugak,,,hahaha,,,tapi berbaloi jugak,,,pastu beli plain bawal,,,nak borong bebanyak kunk mmg penuh lemari saya tu,,,jadi saya beli ckit lelama jadi la banyak,,,hahaha,,,dan saya nak beli shawl cuma tiada yang menarik hati sekarang ni,,,hehehe
ni la tudung tu,,buat gaya shawl ^^v*bajets comels je tu*

pastu saya beli la sedikit baju,,,tshirt ja pon,,,ade la bbrpa helai,,,then ade satu yang saya xcited nak beli,,,seluar kaler2,,,hahaha,,,mula2 nak beli kaler hijau tapi cam x sesuai ja,,,jadi saya decide beli kaler biru,,,ohmaaaiii,,,so lawa that blue jeans,,,dan tahu ape,,,xcited pnye pasal saya trus pakai seluar tu,,,pastu baru bayar kat kaunter,,,hehehe,,,first tym buat cmni,,,len kali cam nak buat lagi,,,*jangan tiru aksi ni kalau malu2 kucing*

pastu bla,,bla,,bla,,bla,,,jalan sana sini dengan tujuan,,,teman kawan beli souvenir utk bg kat family kt smnnjung tu,,,pastu makan2,,,bla,,bla,,bla,,bla,,,saya pon ternampak,,terpandang sesuatu yang sgt comel,,,ia adalah sebuah beg,,,eleh beg je pon,,,tu pon nak kata comel,,,eh mmg comel ok,,,handmade from sabah,,,satu untuk adik saya n satu untuk saya,,,saya pnye kat sebelah kanan tu,,,hehehe,,,mula2 nak beli satu je,,,pastu terpikir plk adik saya,,,so saya beli la dua,,,hehehe,,,

comel kan???ade reben pulak tu

pastu beli la yang sampingan2 tu,,,tak perlu kot mention kat cni,,,hehehe,,,tapi mmg enjoy jugak kalau ade gaji ni kan,,,bole beli macam2 guna duit sendiri,,,so sekarang aim saya nak beli kamera yang memang saya da aim sejak dulu iaitu NIKON 1,,,sebab kamera ni sgt comel,,,hahaha,,,saya tak suka sangat besar2 ni sebab saya tak suka,,hahaha,,,saya prefer kaler putih sebab nampak semart,,,semart gile r,,,dan saya tak pilih pink walaupun cantik sebab kureng minat pink,,,x caye??jap ey,,,


bagi buat bandingan,,,putih the semart one kan??

dan saya membeli pario kat pasar n seluar batik,,,,ohmaiiiii x sabar nak pegi pulau pnye pasal la ni,,,pastu beli topi putih,,,waahhh cuba bayangkan,,,pegi pulau pulak tu,,,,hehehe,,,kena la tunggu bulan 3 ye,,,sebab nak pegi sesama my housemate naek keta,,,hahaha,,,,yayyyyy nak dapat keta insyaAllah next week,,,doakanlah cepat dapat kereta,,,senang g keje kan,,,kereta myvi jep,,,ok la tu,,,asalkan bole berjalan,,,hehehe,,,wet po me enche pulau,,, ^^v

ok lah da bnyak cite pulak kan,,,naik menyampah pulak rasa baca,,,hahaha,,,so doakan saya sentiasa tawadduk dalam pekerjaan dan setiap apa yang dilakukan,,,insyaAllah,,,aamiinnn,,,semoga kita bertemu lagi ^^v

WASALAM



No comments:

Post a Comment