Tuesday 11 September 2012

ble marah menguasai diri

Assalamualaikum w.b.t

Entry kali ini kita ingin cerita tentang 'MARAH'..woaaa,,,,besar nye huruf die,,,hehehe,,,itu menunjukkan memang 'MARAH' sesangat,,,kenapa 'MARAH'??

kalau nak  'MARAH' mesti ade bnyak sebab kan,,,sekarang ni saya tengah  'MARAH' sebab adik saya,,,sebab ape nak  'MARAH' die??

adik yang kecik skali tu memang menyebabkan saya naik hantu,,,soh g sekolah agama die dok tido sesaje,,,ble kejut je die x nak bgn,,,da la nak dkt kol 2 plk tu,,,ape lagi kte tros la angkat die,,,die ingat die ringan ke ape??da la berat,,,pastu die dok beratkan diri die,,,soh die mandi,,,boleh la plak die menangis,,,soh mandi je pon,,,bukan soh wat ape pon,,,pnye lame la die dlm blik air,,,rupe2 nye x mndi lnsung,,, 'MARAH' menguasai diri,,,tapi saya takde lah sekejam itu nak pukul die,,,saya  'MARAH' die dengan kata2 saya,,,saya menengking die,,,macam mana nak tahan kalau asik wt perangai je ble nak g skolah,,,last2 saya jugak yang tolong mandikan die,,,mengade2 pulak die ni,,,pstu soh die angkat sembahyang (ambil wudhu),,,da tolong bkk paip da,,,tapi tak angkat sembahyang jugak,,,geram pulak,,,bia la kan die tu,,,pstu saya pegi la sembahyang,,,sebelum sembahyang saya jengah la die,,,sekali die jengah saya pulak,,,saya ape lagi,,,tengking la kat die,,,baru nak buat,,,pas saya sembahyang br la die siap,,,soh die siap2 pakai baju sekolah agama,,,bole plak siap lambat2,,,geram pulak say ni kat die,,,then soh la sembahyang,,,die sengaje je sembahyang lambat2,,,nak kena ketok pale agaknye die,,,lame jugak tunggu die sembahyang,,,'khusyuk sangat la tu',,,pastu nak hntar ke sekolah agama singgah la kat kedai runcit jap,,,bagi die duit sebab die tak sempat makan,,,saya ni dalam  'MARAH' pon takde lah sampai tak ingat die makan ke x,,,nampak da reda la  'MARAH' saya tu,,,hehehe,,,

saya memang selalu  'MARAH' adik saya ni,,,bukan sebab saya benci kat die,,,ntah nape asik nak  'MARAH' je die ni,,,saya  'MARAH' adik saya tapi saya 'SAYANG' die tau,,,cuma saya tak tau camne nak ekspresikan rasa 'SAYANG' saya kat die,,,kadang2 die buat something yang wt saya annoying sangat,,,mengade2 la,,,pastu suka nanges,,,mama pulak selalu je nak backup die,,,tau la pon anak bongsu,,,tapi mengade2 tu over sangat,,,menyampah tau,,,

ok,,,saya tau adik saya ni tak tau yang saya 'SAYANG' die dalam 'MARAH' saya,,,mungkin saya tak pandai nak luahkannye,,,jadi saya simpan je la,,,sori la adik ey,,,akk bkn sengaje pon,,,ko yang mengade sgt,,,tapi akak 'SAYANG' kat ko taw Mr Syahmi SiBudak Busuk

No comments:

Post a Comment