Friday 14 September 2012

ble mengejek nama papa saya

Assalamualaikum w.b.t.

Entry kali ni berkaitan dengan nama orang,,,siapa orang nye???nama Papa saya,,,kenapa dengan nama Papa saya???boleh jadi kontrobesi btol,,,nama Papa saya Abu Noh,,,apa yang tak kena ngan nama Papa saya???arwah atuk dan nenek saya bersusah payah memberi nama pada Papa saya,,,diorang sibok2 pulak dok mengejek nama Papa saya,,,

Ejek yang macam mana???ala,,,korang paham2 je la,,,bunoh la,,,ape la,,,bagi orang yang dok mengejek nama papa saya,,,korang tak tahu ke dalam nama papa saya de nama salah satu Nabi kita???korang msti tak nmpak kan,,,ape nak buat kan,,,,

semasa di sekolah,,,biasa la budak2 tak cukup umur ni,,,diorang suka sangat mengejek nama Papa saya,,,nama Papa saya bukan mainan tau,,,selama ni saya diam je,,,nak watpe lawan balik,,,bukan dapt pape faedah pon,,,saya tak kisah da diorang nak ejek nama Papa saya asalkan Papa saya ishat walafiat dan tidak ape2 yang terjadi pada Papa,,,kalau saya sebagai pompuan mmg la bole tahan,,,takat cakap "jangan la ejek nama Papa saya",,,itu je yang mampu,,,tapi tidak pulak pada adik lelaki saya,,,

Kenapa dengan adik lelaki saya???cerita nye bermula apabila,,,tengah2 adik saya buat keje kat sekolah (ade cikgu lagi dalam tu),,,ade la budak sengal yang tak tau adab dok ejek2 nama Papa saya kat adik saya,,,mula2 tu die bole la tahan,,,adik saya buat tak layan,,,budak tak tau adab tu tak puas ati la bila die x dilayan,,,die pegi baling songkok,,,kau da naikkan kemarahan adik saya tu,,,orang tengah baik2 buat keje kau kacau,,,adik saya tros g amek kayu pukul die sekuat hati kat tangan,,,kesian la pada kau,,,sape suroh ejek nama Papa saya,,,kalau orang tak layan tu jangan la ejek lagi,,,da kau mengundang kemarahan,,,inilah padahnye,,,tak bole nak kata ape,,,"Nasi da jadi Bubur",,,

Bukan nak kata adik saya ni baik sangat,,,tapi memang adik saya baik,,,cuma kalau da mengundang kemarahan die camtu,,,memang padah la jawab nye,,,jadi buat rakan-rakan yang dikasihi sekalian nama Papa saya bukan mainan untuk dijadikan bahan ejekan,,,begitu juga nama Ayah orang lain,,,

P/S:jangan mengejek nama Ayah atau sewaktu dengan nye bagi mengelak padah,,,bukan nak cerita tentang kegangsteran adik saya tapi jadikan la pengajaran ok,,,

SEKIAN TERIMA KASIH

No comments:

Post a Comment